Doel van de Workshop "Contact met de natuur" is ontdekken dat je de levensenergie van planten, bomen , dieren kunt waarnemen. De zintuigen daarvoor heb je al en kun je oefenen en je waarnemingen steeds verder verfijnen.
Hierdoor zal je verhouding tot de natuur veranderen: niet meer alleen maar consument maar steeds meer als deel van de natuur, verbonden en medeverantwoordelijk.

- Een van de uitgangspunten van onze manier van werken is, dat het nodig is dat ik in de eerste plaats leer waarnemen binnen mijzelf om waar te leren nemen buiten  mijzelf. Hieraan is  de Vrijdagavond gewijd. De Zaterdag wordt dan besteed aan oefeningen in de natuur van Meijendel bij Wassenaar.

- "Kan ik dat wel, is dat wel voor mij weggelegd?"

Ook onze fysieke zintuigen hebben we moeten leren gebruiken. We zijn ons dat alleen niet meer zo bewust, omdat we ze al ons hele leven gebruiken. Met veel geduld  hebben onze ouders ons geleerd betekenis te geven aan wat we zien (mama,papa; stoel, lepel, poes - miauw  enz). Misschien heb je ooit gemerkt dat als je iets ziet waarvan je niet weet wat het is, je het eigenlijk niet goed kan zien, je tijd nodig hebt om het te leren zien.
 Leren waarnemen in de wereld van de energieŽn in de natuur gaat eigenlijk op de zelfde manier, alleen met andere zintuigen. En de ervaring leert dat ieder mens die zich daar echt voor inzet, dit kan leren.

Data:  8/9 augustus, 29/30 augustus

Tijd:     Vrijdagavond 20.00 - Ī 22.30 uur

Zaterdag        10.00 - 17.00 uur incl. lunchpauze

De kosten zijn : € 60,-  p.p. per weekend.

Meebrengen: lunchpakket, drinken
en eventueel regenkleding.

De cursus wordt gegeven door Frans Romeijn.
Locatie Vrijdagavond: Speelruimte,
Laan van Eik en Duinen 116, Den Haag
Informatie en aanmelden:  0648728505
                                               ------------